Cuma, Aralık 30, 2005

folklör


Bugün sağlık raporu almak için gelen '87 doğumlu bir gençle sohbet ettik.Halkevleri bünyesinde okullarda folklor öğretmenliği yapmak için sağlık raporuna gereksinim duymuş.5 yıldır belediye bünyesinde folklor yapıyormuş.Bulgaristan,Yunanistan,ve Polonya'ya festivallere ve yarışmalara gitmişler.Polonya'da Krakov ne Fransa'da Metz kentlerinde her yıl dünya şampiyonası düzenlenirmiş,bunlar,hep Polonya'ya katılıyorlarmış.Daha önce bir kez dünya birincisi olmuşlar.Yarışmada sadece dansa ahenge kıyafetlere değil grup üyelerinin dinlenme zamanlarındaki davranışlarına, diğer ekiplerle ilişkilerine de bakılıyormuş. Jüri üyeleri kamplarda kendilerini tanıtmadan dolaşıyor gözlem yapıyorlarmış.Birinci olunca 50-60 tane Cumhuriyet altını hediye etmişler.Altınları alamak için Ankara'ya gidip orada Polonya'nın Ankara büyükelçisinin, ve Türkiye'nin Polonya temsilcisinin önünde dans etmişler. Kazandığı altınlarla bilgisayar almış. Halkevlerinden haftada 40 saat öğretmenlik karşılığı 560 milyon para alınıyormuş.Ayrıca tiyatroda figürasyona da çıkıyormuş, ondan da her oyun veya prova başına 25 YTL alıyormuş.Ayda 500 YTL de oradan kazanıyormuş. Bir de yazın otellerde dansediyorlarmış.Her gösteriden de 25'er YTL alıyorlarmış. Gösteriler 1 saat sürüyormuş,genelde günde 2 gösteri yapıyorlarmış. Yurtdışı festivallerde kızlarla tanışıyorlar,adreslerini alıyorlarmış,ama aramaya fırsatı olmuyormuş.Pek aklıbaşında bir çocuktu, fazla aklı başında...

3 yorum:

The Dude dedi ki...

Aslında folklör, "folk lore"dan geliyor ve anlayacağınız üzere Halk Bilimi anlamına geliyor.

Oynanan dansların adı ise Halk Dansları olmalı. Türkiye'de ne yazık fazlaca yanlış kullanılıyor.

Hastanız değilim ama dilerim benden de bir şey öğrenmiş olursunuz, gördüğünüz gibi en eskiden başlayarak tüm yazılarınızı okumaya karar verdim ve pekçok şey öğreniyorum sayenizde. Çok güzel bir blog hazırlıyorsunuz, severek takip edeceğim bundan sonra.

The Dude dedi ki...

http://tr.wikipedia.org/wiki/Folklor

Eklemeyi unutmuşum.

Adsız dedi ki...

Son yazdıklarınızla başladım okumaya ama olmaz; baktım ilk yazılara başladım en baştan okumaya bakalım kaç günde bitirebileceğim tamamını okumayı. Eh malum iş güç. Bir solukta okuyorum ama inanın.
Kolaylıklar diliyorum.
ÖzlemKAN