Salı, Ocak 24, 2006

geç gebelik


Bu sabah evlenmek için rapor almak isteyen Ağrı’lı bir çift başvurdu. Adam 57, kadın 52 yaşındaydı. Adam askerde okuma yazma öğrenmiş dışardan ilkokul diploması almış, kadın üçüncü sınıftayken köyündeki okul yanmış, diploma alamamış,ama okumayı yazmayı biliyormuş. İkisinin de ilk eşleri hastalıktan vefat etmiş . Üç gün önce tanıdıklar vasıtası ile tanışmışlar, hemen evlenmeye karar vermişler.
Aile planlaması eğitimi vermek için kadına adet görüp görmediğini sordum, görüyormuş.
‘Çocuk istiyor musunuz’ dedim.
Adam ‘E isteriz tabi bir çocuğumuz olsun’ dedi.
‘Hiç mi çocuğunuz yok’ dedim. Adamın 6 sı erkek 8, kadının 4 çocuğu varmış.
52 yaşında doğurmanın çok zor olduğunu, hamile kalsa bile bu yaşta özürlü çocuk doğurma riskinin yüksek olduğunu anlattım; adet gördüğünde spiral takmamızı önerdim. Adam doğululara özgü saygıyla dinledi,
‘Ha tabi tabi o zaman’ dedi.
Ama bence ikna olmadı.

Hiç yorum yok: