Cumartesi, Haziran 17, 2006

Bugün tansiyon ilaçlarını yazdırmaya gelen yaşlı bir amca 'Ben üç senedir aynı ilaçları kullanıyorum, hiç değişmeyecek mi?' diye sordu. Tansiyonu regüle ise ilaçlarını değiştirmesine gerek olmadığını anlatmaya çalıştım. Ben de üniversiteden emekliyim zaten dedi.
1959-78 arasında Ege üniversitesinin ilk yıllarında Ziraat fakültesinde memur olarak çalışmış. O yılları anlattı. Üniversitede o zaman sadece Ziraat ve Tıp fakülteler varmış . Hocalar da sayılıymış, adlarını sayarken Recep Egemen'in adı geçince yıllardır adı verilen amfide sınava girdiğim Recep Egemen'in kim olduğunu merak ettim. O'nun deyimiyle Meteoroloji, benim daha sonra yaptığım araştırmaya göre de Astronomi kürsüsünde hocaymış. Karanlık ve tozsuz bir bölge olduğu için Kemalpaşa dağlarının arasında Kurudağ tepesine kurulan gözlemevindeki çalışmasından dönerken araçlarının uçuruma uçması sonucu vefat etmiş.

Amca Adnan Menderes'le ilgili de bir anısını anlattı. Manisa yolundaki üniversite lojmanlarının temelini Menderes darbeden bir gün önce atmış, bütün memurları da alkışlasınlar diye tören alanına götürmüşler. Menderes daha sonra geçtiği Eskişehir'de tutuklanmış. Menderes'i nasıl bulduğunu sordum. 'Adamı boşuna astılar, ileri görüşlüydü. Bak Basmane'den sahile uzanan Fevzipaşa bulvarını açtırdığında herkes 'Ohooo, uçak mı inecek buraya !' diye genişliğiyle dalga geçmişti, şimdi yetmiyor bile ' dedi.
İlaçlarından sıkıldığı için İnhibace plus yerine, Coversyl plus; Norvasc 5 mg yerine de Normopres 5 mg yazdım.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Amca haklı bence. Her günde pilav yenmezki. İlaçları sık sık muadilleriyle değiştirip başka tatlar tattırmak gerek. Zaten psikolojik etkisi daha fazla olur o zaman. Amcamız etkiyi kat kat daha fazla hisseder belki. Hatta: -Dur sana daha etkilisi yazayım derseniz tadından yenmez. (Etik açıdan bence sakıncalı değil böyle bir yaklaşım, doktor falan olmasamda)

Adnan Menderes= Anakronizm
Asılan birinin caddelere, okullara isim vermesi = Çelişki