Çarşamba, Mayıs 02, 2007

terzilik


Bugün emekli bir terzi ayak bileğinde ağrı yakınması ile geldi.
Erkek terzisiymiş, gözleri bozulunca işi bırakmış, bütün alet edevatını da satmış. Şimdi kendisi de hazır giyimden giyiniyormuş.
Hazır takım elbise ile dikim takım elbiselerin arasında ne fark olduğunu sordum.

'Dikiş farkı vardır' dedi.
İnce işçilikte fark olurmuş. Bir de hazır elbiselerin ön parçalarının içine tela yapıştırılıyormuş. Bunu yapıştırdıkları malzeme ilk yıkamada bozulur elbise bir şeye benzemezmiş. Elde dikilen tela ise bozulmazmış. Hele bir kıl tela varmış ki önceden bir yıkanıp dikilirse, daha sonra ne kadar yıkanırsa yıkansın hiç bozulmazmış.
‘Takım elbise yıkanır mı, kuru temizlemeye verilmez mi?’ diye sordum.
‘Kuru temzilemeciler ne yapıyor, onlar da yıkıyor’ dedi.
Ayağındaki ağrısı için Miyadren ret. Tb. 100 1x1 ve Voltaren emulgel use ext. yazdım.


İlk fotoğraf Sri Lanka'nın Hikkaduwa plajında terzi dükkanı

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Hoşgeldiniiiiiiizzzzz::))))
Umarım güzel geçmiştir Sri Lanka..
Bizim buralar bildiğiniz gibi diyemeyeceğim, siz yokken mitingler yaptık cumhuriyet için..Önce Ankarada sonra İstanbulda...Akın akın gittik..
Nihayet Genelkurmayın sesini duyduk..Falan, filan..
Yazıyla ilgili hemen şunu paylaşayım sizinle, kuru temizlemeye verdiğim takım mahvolunca kaymakamlık içindeki tüketici heyetine başvurdum ve 10 gün içinde sonuçlandı.Ödediğim rakamın 20 katını geri ödediler bana.Bilmeyenler duysun, aldıkları üründen memnun kalmayan veya haksızlığa uğrayan tüketiciler, kaymakamlık içindeki heyete başvursunlar..
Tekrar hoşgeldiniz...
egeden

Adsız dedi ki...

Ben de yazılarınızı severek okuyorum