Çarşamba, Haziran 06, 2007

müfettiş




Bugün bir içişleri bakanlığı müfettişi tansiyon ilaçlarını yazdırmak için başvurdu.
Ne iş yaptıklarını sordum.
Belediyeleri denetliyorlarmış.
Tüm Türkiye’de bu işi yapan maliye müfettişleri ile birlikte toplam 400 denetçi , denetlenecek 4000 civarında belediye varmış. Eskiden yazları program yapılır , rutin denetimlere çıkılırmış, 1999 yılından beri düzenli denetim yapılmıyormuş. Sadece şikayet üzerine denetim varmış. Uzun süreden beri ilk kez bu yıl yazın programlı denetim yapılacakmış, ama hükumetler bu işi pek ciddi tutmak istemiyorlarmış. Her iktidar özellikle kendi partisine ait belediyelerde ortaya çıkan yosuzlukları görmezden gelmeye çalışıyormuş. Hatta bazen yakalanan yolsuzlukların daha sonra örtbas edildiği de oluyormuş.
Belediyeler yeni AB uyum yasalarını bilmiyorlar bu nedenle çok hata yapıyorlarmış.
‘Biz bütün sene boş boş oturacağımıza önce bize eğitim verseler, daha sonra biz de belediyecileri eğitsek keşke’ dedi.
Tansiyon ilaçlarını yazıktan sonra hareket etmenin de ilaçlarını içmek kadar önemli olduğunu hatırlattım, ve her hafta oynadığı halı saha maçının spordan sayılamayacağını; sağlığına olumlu katkı sağlamak istiyorsa düzenli aerobik egzersiz ( yürüyüş, bisiklet ya da yüzme) yapmasını önerdim.



Hiç yorum yok: