Çarşamba, Ağustos 22, 2007

devre tatil


Bugün depresyon ilaçlarını uzun süredir yazdırmayan bir hastama neden ilçalara ara verdiğini sordum. Tatilde olduğundan yazdıramamış. Nerede tatil yaptığını sordum. Antalya’da devre tatilleri varmış. "Devre mülkten farklı bir şey mi bu devre tatil?" diye sordum. Farklıymış.
Devre mülk belli süre için değil temelli satın alınırken, devre tatil 99 yıllığına kiralanıyormuş.
On yıl önce 7500 dolara bir hafta almışlar. Ayrıca her yıl da 190 dolar aidat ödüyorlarmış. Bu aidatın karşılığında iki günde bir evleri silinip süpürülüyor, tuvalet kağıdı, şampuan bitince yenileniyor, ayrıca havuzdan da yararlanıyorlarmış. Yemekler otelde yenirse kişi başı 30 liraymış, bu nedenle evde kendileri pişiriyorlarmış.
İlk başta tatilleri fleksibılmış, yani istedikleri evi seçip kalıyorlarmış, ama son yıllarda İngilizlerin bölgeye akını ile güzel evler onlara otel olarak kiralanmaya başlanınca, zemin kata kalmamak için güzel manzaralı bir eve sabit olarak geçmişler. Bunun karşılığında da hakları 99 dan 49 yıla indirilmiş.
Devre mülkü olanlar mesela plajdaki kırılan şezlongların masrafına katılırken, devre tatilciler bu gibi işler için para ödemiyorlarmış.
Tatillerini uzatmak istediklerinde idareden 190 dolar ödeyerek bir haftalık ev kiralayabiliyorlarmış, ama bu sene onların da gözü açılmış, fiyatı 400 Euroya çıkarmışlar. Bu sefer tanıdıkları, tatile gelmeyen komşularının evlerini 200 liraya kiralayıp bir hafta daha kalmışlar.

Fotoğraflar devremülk sitelerinden.


1 yorum:

duyuşen... dedi ki...

yazılarınızı sessizce takipetmeyi tercih ediyorum...
ama dayanamadım,profil yazınıza hayran kaldığımı söylemek istedim.sürüklenip giden insanın ömrü ancak böyle tasvir edilebilirdi.
hastalarınızla kurduğunuz iletişim için, doktorlarından ilgi bekleyen tüm hastalar adına teşekkür ediyorum.