Pazartesi, Ekim 01, 2007

merkez valiliği


Bugün emekli bir vali ilaç yazdırmak üzere başvurdu. Kendisine nasıl vali olduğunu sordum. Esasen idari amirler mülkiyelilerden çıkmakla birlikte kendisi hukuk fakültesini bitirdikten sonra önce kaymakamlık , vali yardımcılığı, sonra da üç ilde valilik yapmış. Kaymakamlık yapmadan da vali olunabiliyormuş, bakanlar kurulu uygun gördükten sonra dışardan bir kişiyi de vali olarak atayabilirmiş.

"Lale Aytaman öyle Muğla valisi oldu ya” dedi.

Merkez valiliği yapıp yapmadığını sordum.

“13 yıl yaptım” dedi.

Merkez valilerinin ne iş yaptıklarını sordum.

“Hiçbir iş yapmazlar” dedi. İşe gitme zorunluluğu da yokmuş, zaten sabit bir işyeri de yokmuş. Ankara'da bakanlıkta, ayrıca İzmir ve İstanbul’da toplandıkları birer odaları varmış, isterlerse gidip o odada sohbet ediyorlarmış. Bazen yerel idarelerle ilgili komisyonlarda görev alıyorlarmış, ama komisyon yasa tasarısını hazırladıktan sonra tasarı rafa kalkıyor bir daha gündeme gelmiyormuş. “Bir kere de sınır anlaşmazlığı için çağırdılar ben gitmedim” dedi. İller arasında sınır anlaşmazlığı olduğunda bilirkişi olarak görevlendiriliyorlarmış. Merkez valiliği yıllarca sürebilirmiş.
Maaş farkı olup olmadığını sordum. Valilik yaparken maaş biraz daha artıyormuş.

Fotoğraflar 1978 mezunu Mülkiyelilerin Sitesinden




1 yorum:

Adsız dedi ki...

Ispartadaki Kuzenim Kamu İdaresini bitirdi, baktı ki, senelerce kaymakamlık yapacak, sıra gelir sivrilirse vali olacak, bunun içinde seneler geçecek... Vazgeçti beklemedi, subay oldu. Şimdi Ankarada Jandarma üsteğmen. Artık iyi mi yaptı, kötü mü bilmem..
Ama ben bi daha dünyaya gelirsem MERKEZ VALİSİ olmak istiyorum... Ne güzel, hiçbişi yapmadan, adın da vali üstelik, devletten paranı al.. Ohh ne güzel, dimi:))))
egeden