Cuma, Aralık 07, 2007

c5

Bugün daha önce de sohbet ettiğimiz bir uçak bakım personeli ilaç yazdırmaya gelince geçenlerde televizyondan öğrendiğim bilgiyi doğrulatmak istedim.
İzlediğim belgeselde Amerikalıların büyük C 5 kargo uçaklarına her 1 saatlik uçuş için 16 saat bakım yapıldığı anlatılıyordu. Bu oran bana çok yüksek gelmişti, ama doğruymuş.
Hastam daha önce Mürted Hava Üssü'nde çalışırken bu uçakları yakından görmüş.
“O kadar büyüktü ki pistin ortasında durdu, taksi yollarına giremedi. Amortisörlerini de indirdiler öyle boşalttılar. İçini nasıl anlatsam size, kocaman bir hangar gibiydi. Görseniz 'bu hayatta uçamaz' dersiniz” dedi.
Bire onaltılık bakım oranın çok yüksek bulduğumu, 7-8 saatlik yola gidip gelince neredeyse 10 gün bakım görmesinin normal mi olduğunu sordum.”
"Yaptığı işe göre çok değil. O uçak yeri geldiğinde bir taburun tamamını, tankıyla kamyonuyla birlikte taşıyabilir. Amerika'dan Irak’a asker göndereceksiniz diyelim; koy gemiye iki ayda gelir, ama 10 saat sonra gelmesi savaşta çok şeyi değiştirir” dedi.
"Bu kadar bakım aynı zamanda büyük masraf değil mi?” dedim.
"Büyük masraf ama onun bakım masrafını Amerika ödemiyor ki, biz ödüyoruz. Petrol savaştan önce 22 dolardı, bak 100 dolara çıktı nereye gidiyor aradaki fark? O uçakların masrafına”
dedi.



4 yorum:

endiseliperi dedi ki...

geçen gün bora dedi ama inansam mı inanmasam mı, bilemedim, savaşta uçaktan yere paraşütle tank indirildiği de olurmuş. hastanız bir daha gelirse hani belki bunu da sorarsanız.. :)

siyahlale dedi ki...

Evet indiriliyormuş endişeli peri. Üçlü paraşütler varmış. Hiç birşey olmadan kuş gibi konduruyorlarmış. İlginç değil mi? Sibel

Serhad dedi ki...

Sayın ssbb;

blogunuzu yeni kesfettim ancak simdi aradaki acigi kapatmak icin arsivinizi okuyorum.. :)

gercekten cok keyifli bir blog olmus, artik surekli takipteyim..

iyi calismalar dilerim

Adsız dedi ki...

Adana incirlik üssünde ben bu uçağı birebir yakından gördüm inanılmaz bir büyüklükte dünyanın en büyük uçağı airbus a380 derler ama bu uçakla airbus'ı yanyana koysalar airbus fare gibi kalır bunun yanıda...