Çarşamba, Ocak 23, 2008

boykot

Bugün sağlık taraması için gelen, benim de mezun olduğum okuldan gelen bir öğrenciye okulun ne alemde olduğunu sordum.
"Kantini boykot ediyoruz” dedi.
"Neden?” diye sordum.
Kantin fiyatları çok pahalıymış. Yarım ekmek döner 2,5 liraymış, yanında içecekle birlikte öğle yemeği 4 liraya maloluyormuş, hem de kalitesi kötüymüş. 50-60 öğrenci toplanıp kantine gitmişler ve kendi hazırladıkları fiyat listesini kantinciye vererek bu fiyatları uygulamasını aksi taktirde arkalarındaki 500 arkadaşlları ile birlikte kantinden alışverişi keseceklerini bildirmişler.
Kantinci bunun mümkün olmadığını belirtince de alışverişi kesmişler."Hiç kimse alışveriş etmiyor mu yani kantinden?" dedim
“9. sınıflar küçük olduğundan bu işlere girmiyorlar. En yoğun olarak 11-12. sınıflar etmiyor sayılır, bir tek ülkücüler bu fikir komünistlerin başının altından çıktı diye uymuyorlar, alışverişe devam ediyorlar.” dedi.
“Okulda ülkücü ve komünist gruplar mı var? Kavga oluyor mu peki?” diye şaşkınlıkla sordum.
Kavga olmuyormuş.
“Dışarıda oluyorsa bilmem, okulda olmuyor” dedi
“Bir örgütlenme var mı peki?” dedim
Komünistler Yurtsever cephe’de toplanıyorlarmış, Ülkücüler de Ülkü Ocak’larına gidiyorlarmış.
“Propaganda yapıyorlar mı?” dedim
“Ülkücüler yapmıyor, ama komünistler yapıyor. Zaten herkes bundan şikayetçi” dedi.
“Kim şikayetçi?" dedim
“Okul yönetimi , Okul Aile Birliği” dedi.
“Nasıl propaganda yapıyorlar peki?” diye sordum
Komünistler daha çok 9. sınıf öğrencileri ile ilgileniyorlarmış . Onlara okumaları için gazete veriyorlar, önce arkadaşlık kurup sonra görüşlerini aktarıyorlarmış
“Peki farklı görüşten olanlar arkadaşlık ediyor mu?” diye sordum
Ediyorlarmış, hatta bu konu hiç engel olmuyormuş, kendisi komünist gruba yakın olmasına karşın çok iyi ülkücü arkadaşları varmış. Sohbetlerde politikaya değinmiyorlar, konu açılırsa da sözel olarak tartışıyorlarmış.

1 yorum:

Ori dedi ki...

Arada bir gittiğim kebapcıda içtiğim çorba, yediğim kebap, ve içeğe ortalama 12 YTL öderdim. İşyeri yemek anlaşmasını iptal edince bize verilen yemek kuponlarını kullanarak bu kebapçı ile anlaştık (Evet her gün yenmiyor, 10 gün sonra bir mutfakla:))Kebapçıya ödediğimiz kupon bedeli 6 YTL, 4 çeşit yemek getiren mutfağa ödediğimiz ise 5 YTL! Öğrenciler haklı gibi.