Çarşamba, Mayıs 28, 2008

eski yugoslavya


Dün ilaç yazdırmaya gelen bir hastanın reçetesine tarih atarken aklıma geldi, 27 Mayıs ihtilalinde nerede olduğunu sordum.
"Yugoslavya’dan yeni göçmüştük" dedi.
“Neden göçtünüz?" dedim
“Tito kapıları açınca kaçtık geldik, niye duralım orada. Bir sürü arazimiz vardı, devlet agro reform diye hepsine el koydu. 800 dönümün 700 ünü aldı, kaldı 100 dönüm. Onu da biz gelirken sattık, aldığımız paraya anca birer takım elbise yaptırdık” dedi
“Nasıldı o zaman Yugoslavya?” dedim.
“Yokluk vardı, her şey karneyle; misafirin geldi, ona ekmek almak için dilekçe vereceksin, o da iki günden fazla verilmiyordu” dedi.“Almanları hatırlıyor musunuz?” dedim,
“Hatırlıyorum tabii, bizi hiç ellemediler, sadece atlarımızı aldılar, geri çekilirken de aynen getirip teslim ettiler. Artık kimbilir bizim hayvanlar nerelere gitti geldi.” dedi.
“Almanlar çekiliren düzenli miydiler, yoksa gidişlerine göre perişan mıydılar” diye sordum“ Çok düzenliydiler, bize hiç zarar vermediler, sadece demiryolunu 100 metrede bir bombalayarak bozdular. Onlardan sonra Bulgar haydutlar geldi, işte onlar ne var ne yok soydular” dedi.

İlk fotoğraflarda Mareşal Josip Tito, Yaser Arafat ve Fidel Castro ile. Son fotoğraf ise ailesi Naziler tarafından öldürüldükten sonra Letonya'daki Nazi birliklerinin maskotu yapılan yahudi bir çocuk.

1 yorum:

Taylanov dedi ki...

Ne desek bir milleti kötüleyeceğiz şimdi o yğzden sustum. :)