Perşembe, Haziran 12, 2008

balık çiftçiliği


Bugün alabalık-somon çiftliği olan bir hasta sıkıntı yakınması ile başvurdu.
Canı, işleri kötü gittiğinden sıkılıyormuş. Balık fiyatları çok düşükmüş , toptan alabalık 3, somon 3,75 liradan satılıyormuş. İhracat olmadığı için fiyatlar düşüyormuş.
"İhracat neden olmuyor?” diye sordum
Antibiyotik kullanımı var, aynen insanda kullanılan antibiyotikleri balıklara veriyorlar o yüzden. Gönderilen balıklar geri geldi, şimdi de satamıyoruz” dedi.
“Siz de veriyor musunuz antibiyotik?” dedim
“Hayır biz kok’a karşı aşılama yapıyoruz. Bu kok denen hastalık bize İsrail’den geldi. Oradan zamanında bir balık yavrusu ithal ettiler, onunla birlkte hastalık tüm Türkiye’ye yayıldı. Balık 200 gram olunca gözler patlaklaşıyor ve ölüyor. Biz balıklar 10 santime gelince tek tek enjektörle aşılıyoruz” dedi
“Nasıl yakalıyorsunuz tek tek?” diye sordum.
“Suya anestezik madde veriyoruz, balıklar bayılınca işçi kadınlar tek tek ellerine alıp otomatik enjekörle aşlılıyorlar” dedi."Aslında güzel iş, büyük oynarsan büyük kazanmak mümkün. Devlet 100 tona 80 000 lira teşvik veriyor. Mesela 220 bin tonluk kılıç üretme tesisi 160 trilyon trink para alıyor. Bizim kapasitemiz onlara göre çok düşük tabi, yatırım da büyük para" diye de ekledi.
Muayenesinde sıkıntısının hastalık boyutunda olmadığını saptadığımdan insanın hayatta güçlüklerle karşılaşınca sıkılmasının normal olduğunu, sıkıntı hastalık boyutuna gelmediyse bunu tedavi etmeye de gerek olmadığını söyledim, ve spor yapmasını önerdim.

Balık disseksiyonu resimlerini bu siteden aldım, bana çok ilginç geldi.
Ortadaki resimde gösterilen hava kesesi balığın yüzmesini sağlıyormuş.

3 yorum:

Mehmet dedi ki...

160 trilton değil de, 160 milyar olsa gerek. Yoksa toplanalım tüm apartman, apartmanı yıkıp çiftlik kuralım.

ssbb dedi ki...

Aslında ikisi de değil, yeni lira ile 160 milyon.
Hasta böyle dediği, hepimiz gibi bir yeni, bir eski lira hesabıyla konuştuğu için ben de öyle yazdım

Taylanov dedi ki...

Paraya bakar mısın? Acilen sektör değiştirmek gerekiyor.