Salı, Haziran 10, 2008

batum, konya


Bugün muayene olmak için sadece kimliğin yeterli olduğu duyurularına inanan bir hasta muayene olmak için nüfus kağıdını uzatınca doğum yerinin Batum olduğunu gördüm.
”Siz Gürcistan’dan mı geldiniz?” dedim
Hayır bu Konya’nın Çumra ilçesine bağlı bir belde, ama gerçekten Batum’dan gelenler kurmuş, adını da Batum koymuşlar” dedi.
“Ne zaman göçmüşler?” dedim.
93 Harbinde babaannemleri Batum’dan sürmüşler. Anlatırdı, yürüye yrüye Konya’ya kadar gelmişler, çok sefillik çekmişler.” dedi
“Peki hala oraya ait gelenekler devam ediyor mu, Gürcüce biliyor musunuz? Mutfağınız nasıl?” diye sordum.Evde hep Türkçe konuşulur, zaten aslen Gürcü değil Ahıska Türküyüz. Mutfağımız Konya mutfağı. Oradan kalan tek yadigar düğünlerimizde oranın danslarının yapılması, kadın erkek karışık oynamamız. Düğün olacağı zaman Artvin’den müzisyen getirtiyorlar” dedi.

Muayene için kimlik yeterli olsa da( ki bazı hastanelerde karnenin ilk sayfasının fotokopisi de isteniyor) ilaç almak için karnesine ihtiyacı olduğunu, ayrıca karnenin kendi kişisel sağlık kaydını gittiği her doktora taşımak anlamına geldiğini bu nedenle karnesini alıp gelmesini söyledim.

İlk resim (gerçek) Batum, ikincide yer alan Ahıskalı gençler bu siteden.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Benim annemin ninesi bu köyün halkındanmış.Akrabalari bu köyde yaşamış. Akrabalarına bağlı insanlarmış,her yaz gelip onu köye götürmüşler ve sonbaharda evine gelirken kışlık erzakını da koyup getirmişler. Bu insanlardan kan bağım olduğu için mutlu ve gururluyum.