Çarşamba, Haziran 25, 2008

kütüphanecilik



Bugün babasına ilaç yazdırmaya gelen bir kütüphaneciyle sohbet ettik.
Şu anda işsiz olduğunu söyleyince,
"Kendi kütüphanenizde çalışıyorsunuz yani” dedim
“Evet bir bakıma doğru, zaten bu işi öğrenince ilk önce kendi kütüphanemi düzenledim” dedi“Hangi sisteme göre düzenlediniz?” diye sordum
Dewey sitemine göre düzenlemiş.
Bu kitapları konularına göre düzenleyen bir sistemmiş. Öreneğin Tıp 20, Dahiliye 20.1, Dahiliye alt dalları 20.1.1 diye gidiyormuş.
"Kartoteks de yaptınız mı?” diye sordum
“Yok o zaman Siirt Jetpa Spora mentör psikolog tutmak gibi olur, bir antrenör yeter. Kartoteks çok büyük kütüphaneler için” dedi
“Benim,
hep güzel şeylerin içinde çalışılması açısından, çiçekçilikle birlikte en beğendiğim mesleklerden biridir kütüphanecilik” dedim“Evet, benim de trilyonlarım olsa yine de kütüphanede çalışmak isterim. Çok zevk alıyorum” dedi
“Çalışırken kitap okuyabiliyor musunuz peki?” dedim
“Pek fırsat olmuyor, herkes 'Oo kütüphanede sabahtan akşama okursun' diyor, ama terzi söküğünü dikemez derler ya, işte öyle” dedi
Bibliyomanlığınız var mı peki?” dedim
“Yok o derecede değil, ama yeni kitap almayı, aldığım kitabı koklamayı çok severim” dedi.

Kütüphane resimleri bu siteden

2 yorum:

Yapıncak Gürerk dedi ki...

Yazılarınızı uzun süredir okuyorum ve bugün yazmak kısmetmiş. Kütüphane resimleri bir harika, insanı heyecanlandırıyor bir anda. Referans verdiğiniz site de öyle. Hatta ordan sanırım çok güzel bir kitaba da ulaşmış durumdayım.

Teşekkürler!

KuPa k1z1 dedi ki...

Artık insanların kütüphanelerde araştırma yaptığı veya bir kitabı okumak için kütüphaneleri kullandığını göremiyoruz.Halbuki o atmosfer insana ciddi anlamda huzur verir.Sanırım bizi bu yönde körelten internet oldu.En basit şeyi bile netten sorgular olduk.Bence u bir çöküş:(
Bir kütüphanem olsa dış hayatı bile özlemem sanırım...Sandım:)