Çarşamba, Temmuz 16, 2008

fenni muayene


Bugün tansiyon ilacı bittiği halde yazdırmaya gelmeyen emekli bir assubaya neden geciktiğini sordum.
"Sormayın Doktor Bey, arabayı muayeneye götürdüm, götürmez olaydım, iki gündür bu sıcakta onunla uğraşıyorum, canımdan bezdim.” dedi.
“Hayırdır, araç muayeneleri özel sektöre devredilmedi mi. Ben daha kolaylaşmıştır sanıyordum” dedim
“Devredildi, 1 Temmuz'dan itibaren Karayolları ile ilişiği kalmadı. Benim oğlum da asker, Onlar böyle olacağını biliyorlarmış. Birlikteki bütün hususi araçlarının ruhsatlarını 30 Haziran’da göndermişler, 110 lira makbuzu yatıran herkese tak tak damgayı vurmuşlar. Bunlar iki gündür arabanın bakılmadık yerini bırakmadılar. Şurdan azcık yağ sızdırmış, buradan su sızdırmış, hele hele egzos gazı ayarı; azcık bile kaçsa affetmiyorlar.
‘Şurda Osman Usta var ayarlatıp gelin!’
Osman Usta cıvatayı azcık çeviriyor, tamam ver 10 kağıt.
İki gündür sıcakta sabahtan akşama bekliyorum, arabayı içeri alıyorlar yanına da sokmuyorlar. 80 lira da masraf ettim. 52 araba başvurdu 16 tanesi muayeneyi geçebildi, ne olacak bu işin sonu bilmiyorum” dedi
Özel sektörün bu işi bu kadar sıkı tutmasına şaşırdığımı söyledim.
"Doğan, Almanlarla beraber bu işi almış. Almanlar yüzünden oluyor. Adamlar disiplinli, en ufak usulsüzlüğü kabul etmiyorlar.Aslında bir bakıma da iyi oldu, ikinci el araba alırken için rahat olacak” dedi
"Her yerde uygulama aynı şekilde mi acaba?” dedim
“Aynı, her yerde aynı. Daha kolay olur diye Manisa’ya gidenler olmuş, İzmir plakalılar bu tarafa diye ayırmışlar, bakmamışlar. İstanbul plakalılar da Manisa'ya gitmek zorundaymış. Orada da çok kişi muayeneyi geçememiş. Sizin de varsa tavsiyem tamircisi ucuz olan yerde yaptırın, 10 liralık iş muayeneden gidince 25 lira oluyor” dedi.
İkimiz de yakında bu işin bir kolayının bulunacağı konusunda hemfikir olarak görüşmemizi bitirdik.

Fenni muayene ile ilgili yeni bilgiler buradan alınabilir.

5 yorum:

Emre Yilmaz dedi ki...

Haddim olmasa da ufak bir düzeltme yapmak isterim. TUVTURK, TUV, Akfen ve Doğuş Otomotiv'in ortaklığıdır. Doğan grubu ortaklar arasında yer almamaktadır. Zaten öyle bir durum olsa sıkı bir muayenenin yapılabileceğine de inanmazdım.

Boncukçu dedi ki...

Yıllar önce bir özelleştirme seminerinde, deniz kirliyse içindeki balık da payını alır demişlerdi. Özel sektmr devlet kadar kirli bence de, mutlaka yakında kokusu çıkar :((

Adsız dedi ki...

Merhaba,

VatanBir.org sitesi doğru Türkçe kullanımı ve yabancı dille eğitimin zararlarına değinen bir oluşum, ben de bu oluşumun web sorumlusuyum. Haberinizde kullandığınız Egzost kelimesinin yanlışlığı, aslında Türk halkının yabancı kelimelere olan bakış açısının da bir örneği, zorlama ile ortaya bunun gibi hazin sonuçlar çıkabiliyor. Sitemizde fotoğrafı kullanmayı, sitenize kaynak göstermek kullanmak istiyoruz, izin verir misiniz?

Teşekkürler,

Cafer Alkan

ssbb dedi ki...

fotoğraf bana ait değil

kaleduvari dedi ki...

:)