Perşembe, Temmuz 03, 2008

otobüs şöförlerine psikolojik test


Epeydir işsiz olan psikolog bir hastam işe başlamak için rapor istemeye gelince ne iş bulduğunu sordum.
Sürücü kursunda psikolojik test yapacakmış.
“Alkollü yakalananlara falan mı?” dedim
“E sınıfı otobüs ehliyeti olanlara. Daha önce de aynı yerde çalışmıştım. Eskiden sadece ehliyet alırkendi, şimdi 5 yılda bir tekrarı zorunlu hale getirildi, iyi de oldu, piyasa açıldı biraz” dedi
“Ne testi uyguluyorsunuz?” diye sordum
“Her üniversite isterse kendisi bir alet tasarlayıp Avrupa Yol Kurumundan onay alabiliyor.
Biz Vienna Test Sistemini kullanıyoruz; refleks hızı, algılama, muhakeme yeteneği gibi şeyler ölçülüyor. Aslında psikoljik test de yapmak lazım ama bu bile çok uzun sürüyor ve yetişmiyor” dedi.
“Testi geçemeyenler kolaylık sağlıyor musunuz?” dedim
“Hayır, daha önce yapanlar oldu, hapse girdiler. Psikolog aleti kendisi kullanıp, başkasına rapor vermiş. Bize gelip de daha önce 10 dakikada aldık, bir buçuk saat test mi olur diyen, karakola şikayet eden çok. Mahkemeye bile çıktım ben bunlar yüzünden”
dedi.

İlk resim mürekkep lekelerinin uyandırdığı çağrışımları değerlendiren Rorschach testinden.

*Parola hatırlamak için mürekkep lekelerini kullanan ilginç bir çalışmaya da burada rastladım.

3 yorum:

Ateş dedi ki...

Merhaba,

Yazılarınızı çok beğendim gerçekten. Kendi Blogumda da Bu tarz yazılarınızın olması çok isterim. Eğer blogumda yazar olursanız çok memnun olurum. İletişim için;

crazy_tabuhan@hotmail.com

Gülen Tezer dedi ki...

Sevgili Dr;
Hematolojik muayene için gittiğimde kurduğumuz iletişimden hoşnut kaldığım dr.a 'benim için önce insan sonra dr.İkisi bir arada olursa harika olur' demiştim.
Hastalarla kurduğunuz iletişim beceriniz, hastalardan da bir şeyler öğrenme isteğiniz ve bunları bizlerle akıcı bir dille paylaştığınız için teşekkürler.

Sıdıka dedi ki...

Ben murekkep lekesinde yarasa gordum. Durumum vahim mi acaba :)