Pazartesi, Kasım 17, 2008

kesme çiçek


Bugün ek iş olarak çiçekçide çalışan bir öğrenci öksürük yakınmasıyla başvurdu.
Geçenlerde evlenme yıldönümümüzde eşime aldığım çiçekler çok pahalı geldiğinden
"Neden çiçekleri bu kadar pahalı satıyorlar?" diye sordum
"Kesme çiçek sektöründe kar oranları çok yüksek oluyor, %200-300 kar koyuyorlar, neden ben de bilmiyorum" dedi
"Çok fire verdiğinden olabilir mi, solan çiçekler atılıyor mu?" diye fikir yürüttüm
"Pek bayatlayıp da atılan çiçek olmaz. Soğuk dolapta tutunca çiçekler bir hafta dayanır, ondan sonra da şekerle, çamaşır suyuyla yaşatıyorlar. Siz taze diye alıp eve gidiyorsunu, iki günde soluyor. Bir haftalık ömrünü dükkanda doldurmuş çünkü" dedi
"Nasıl çamaşır suyu, şeker?" diye sordum
"Kesme çiçekleri koyduğunuz vazodaki suya bir damla çamaşır suyu damlatırsanız sudaki mikropları kırdığından çiçekler daha uzun yaşıyormuş. Şekerin mantığını bilmiyorum ama suya kesme şeker de atıyorlar" dedi
"Aynı anda mı atıyorlar?" dedim
"Hayır, genelde çamaşır suyu kullanılıyor" dedi

Öksürüğü için Benical cold tb 3x1 yazdım ve mevism geçişlerinde hastalıktan korunmak bol narenciye tüketmesini önerdimiçin .

4 yorum:

Çağlar dedi ki...

Çamaşır suyu numarasını bir çiçekçi söylemişti, bir yere kadar işe yarıyor ama bayat çiçekse çok dayanmıyor maalesef.

MAVİ_SAKAL dedi ki...

Herşeyin olduğu gibi çiçeklerinde bir hilesi var :) Ama bu denli kar etmek biraz insafsızlık :(
Blogunuzu uzun zamandır takip ediyorum, gerçekten ilginç sıra dışı ama çok güzel bir blog. Her zaman başarılar iyi günler...

cesetizleri dedi ki...

süpermiş.. işime yarayacak.. ;)

farkob dedi ki...

Yalnız çamaşır suyu sudaki mikropları kırdığından değil de farklı bir nedenden bitkileri canlı tutuyordu ama hatırlayamıyorum