Pazartesi, Mayıs 25, 2009

sivil ekip




Her zaman üniformalı olarak gelen bir polis memuru hasta sivil olarak boğaz ağrısı yakınmasıyla başvurunca,
“Hayrola izinli misiniz?” dedim

“Hayır sivil ekibe geçtim, artık resmi giysi giymiyorum”
dedi


“Sivil olunca istediğini giyebiliyor musun? Mesai saatleri nasıl oluyor, çalışıp çalışmadığın nasıl anlaşılıyor?” diye sordum

“Aynen izinliymişsin gibi. İstediğini giy, istediğin gibi saç sakal uzat. Mesai saatleri sabah 10 dan akşam 6 ya kadar. Öğlen yemeğini istediğin gibi ye. Resmi giysinin bir ağırlığı oluyor, öyle ekmek arası falan yemek olmuyor, böyle sivilken istersen çayırlara yayıl piknik yap. Hatta sahilde mangal yakan arkadaşlar bile var. Çalışmanın takibi seninle Allah arasında.”
dedi


“Esnaf rolüne girdiğiniz oluyor mu?” dedim

“Bazı operasyonlar için oluyor ama ben öyle bir şey yapmadım. Taksicilik yapan var mesela, benim bildiğim 20 yıldır taksi şöförü olarak mesai yapıyor”
dedi
“Kazancı kime kalıyor?” diye sordum


“Kendisine kalıyor. İstanbul’da 100den fazla ticari taksi şeklinde ekip arabası var. Kullananlar hep sivil, müşterilerin suç içeren konuşmaları, çevrede olan olaylar hep takip ediliyor”
dedi

Soğuk algınlığı için suda eriyen aspirinlerden yazdım ve tok karna içmesini söyledim

Müzik ve fotoğraflar 70 lerin ünlü TV dizisinden, sivil detektif Tony Baretta

12 yorum:

Adsız dedi ki...

Allah polısımıze yardım etsın.

Adsız dedi ki...

evet yardım etsin..mangal yaparken kene mene di mi :P

Adsız dedi ki...

20 yıldır taksi şoförlüğü vay vayyyy

La Santa Roja dedi ki...

Hah, takside de dilimize hakim olucaz artık...

Frida dedi ki...

Allah polisimize degil vergi veren halkimiza yardim etsin ve bizleri... dayakci kufurbaz egitimsiz psikopat copculardan korusun. Asiri guc kullanan polisler Isciye DYAK POLISE KIYAK ilkesine uyuyorlar....ne yapsin garibanlar (!) degil mi yani?

sefa dedi ki...

Hocam yazilarinizi buyuk keyifle okuyorum.Ayrica siz hastalarinizdan bizde sizden ogreniyoruz.En azindan ben ogreniyorum :) tesekkurler

asi_zaman dedi ki...

çok ilginç taksiye bindiğimde artık acaba bu da polis olabilirmi diye düşüneceğim sizi ilgiye izliyorum çok güzel yazılarınız elinize sağlık

Yücel dedi ki...

Sitenize zaman buldukça bakıyorum..
enteresan buldum. sıcak ve içten


kolay gelsin

Adsız dedi ki...

ben sivil polis eşiyim halk nedense polisi sevmez başı sıkışınca polise koşar polisler çok zor şartlarda çalışıyorlar.bunu yaşamayan bilemez lütfen polislere biraz saygı

Adsız dedi ki...

olay 1

-ekip otosuna kadar gelin beyefendi!

nasil ferahlatiyor, nasil guven, ciddiyet uyandiriyor bir bilseniz ekip otosuna varip, portatif sandalyeleri acmis cekirdek yiyerek ceza yazan arkadaslarini izleyen polisleri gormek!

olay 2

kulturel degisim cercevesinde inonu stadyumunda gosteri izleyen bir grup yabanci ogretmen ve ben saha disinda guvenlik saglayan polislere yol soracagiz. polislerin avuclarinda cekirdek etrafi izlerken hem muhabbet ediyorlar hem kabuklari yere atarak cekirdek yiyorlar.
konustugumuz p. memuru agzindaki kabuklari yana dogru ufurup ici cekirdek dolu eliyle bize yol tarif etti.
yalniz olsam sadece kizardim bu sefer utanctan yerin dibine gectim.

ben bu polisi mi ciddiye alip saygi duyacam!

birileri polislerin gorev basinda cekirdek yemelerine engel olsun!

b.commonsense

Adsız dedi ki...

artık her taksiciyi denicem.yakaladık seni derlerse önce ben yakaladım dicem :mest:

The Dude dedi ki...

iyi ki de taksi kullanmayan birisiyim...faydalarini yavas yavas gøruyoruz :)