Çarşamba, Ağustos 19, 2009

yazlık ev




Bugün tansiyon ilacı yazdırmaya gelen bir hastaya
"Ne kadar yanmışsınız, tatilde miydiniz?" diye sordum
"Evet, Çeşme'de yazlıktaydım" dedi
"Kendi yazlığınız mı? diye sordum
"Eskiden aynı sitede yazlığım vardı, bir ara para lazım oldu sattım, ama ortamı çok seviyorum. Şimdi her sene aynı yerden ev kiralıyorum, çok daha iyi oluyor. Evim varken her sene badana-boya, tamirat 3-4 milyar masraf yapıyordum. Güneş enerjisi patlamış, kalkıp gidiyor tamirci arıyordum. Şimdi aylığı 1500 liraya eşyalı evi kiralıyorum, kapıyı çekip çıkıyorum, çok rahat" dedi
"Nesini seviyorsunuz sitenin?" dedim

"Aslında evler eski, altyapı yetersiz ama her gün öğleden sonra briç turnuvası var, çok güzel vakit geçiriyorum. Hafta sonları hediyeli yapıyoruz. İkişer lira toplanıyor; birinci ekibe büyük rakı, ikinciye ufak falan, çok eğleniyoruz. Sitede kalanların çoğu emekli asker, albay. Zaten briçi okulda öğreniyorlar. Briç çok güzel, muhakeme yeteneğini arttıran bir oyun, şimdi okullara bile briç dersi koyuyorlar" dedi

3 yorum:

A. Murat Eren dedi ki...

Poker de öyledir, hayata bakışımı değiştirdi vallahi :) Üniversitede dersi olsa alırdım herhalde.

gezgin dedi ki...

Sitenizi yeni keşfettim. Alakasız bir yerden. Çok beğendiğimi ve güzel şeyler yazdığınızı söylemek istedim. Ellerinize sağlık. Sizi tavsiye ettiğim bir arkadaşım kitap yazmanız gerektiğini düşünüyor. Pasajları biraz daha uzatıp, biraz daha dramatik ve/veya eğlenceli olanları koyarsanız, okunma ihtimali çok daha artar. Bir düşünün isterseniz...

Pastafaryan dedi ki...

Bizim okula da şöyle bi "okey" dersi koysalar, nasıl taşlanır, nasıl çifte gidilir, nasıl okey dönülür:)
dersler daha verimli geçerdi eminim.

bu arada ben de google'da arama yaparken blogunuza denk geldim. güzel yazılarınız var, akıcı, eğlenceli.