Çarşamba, Ekim 07, 2009

yazı ödevi





Bugün her tarafında jeneralize kaşıntısı olan bir hanıma yediklerinde allerjen bir şey bulamayınca
"Canınızı sıkan bir şey var mı?" diye sordum
"Oğlum geçen hafta okula başladı Doktor Bey. Bütün haftasonum ödev yaptırmaya çalışmakla geçti, sinir oldum" dedi


"Birinci sınıfta hemen ödev mi veriliyor" dedim
"İlk günden itibaren! Şimdilik çizgi çizip duruyoruz." dedi
"Çocuk için de çok sıkıcı olmalı" dedim
"Olmaz mı, az da değil haftasonu 15 sayfa çizdik. Sürekli dikati dağılıyor, çizmemek için her şeyi yapıyor. Ben de sakin olmaya çalıştıkça kaşıntı başladı" dedi


Kaşıntısı için Hidroksizine tb 1x1/2 (gece) verdim ve ödev konusunda çocuğun üzerine fazla düşmemesini, eksik ödevin okulda sorun yaratmayacağını, zira öğretmenlerin de çocukları okuldan ilk günden soğutmamak için ellerinden geleni yaptıklarını söyledim.

El yazıları sırasıyla Bach, Einstein ve Atatürk'e ait

16 yorum:

VodviL dedi ki...

bach in el yazısına bayıldım, şu bilgisayarda da olabilse bach style

içten dedi ki...

off o ödevlerden ben de nefret ederdim, benim annem de strese girerdi. o çizgi çizmeler, bir sayfa 'A' yazmalar saatlerce sürerdi, üstelik hiçbir yaratıcılık içermeyen bir iş. makine gibi kolun hep aynı hareketi yapıyor.

cenebaz dedi ki...

Arkadaşımın kızı bu yıl okula başladı. Yapamadığı ödevler için teneffüse çıkmama cezsı veriyormuş öğretmenleri. Yani o ödevler yapılmazsa o ufaklığın başına neler gelir bilinmez.

Hamarat hanım dedi ki...

Bu kaşıntı olayı kızım 1. sınıfta iken bende de oldu. Pek çok arkadaşımda da. Çocuk okumaya başlayınca geçiyor:)

Adsız dedi ki...

O kadar zor ki çocuk için el yazısı oğreniyorlar. Cizgi degil aslinda dalga yapıyorlar. Önceki akşam bir satırı yapana kadar tam 4 defa wc ye gitti oglum benimse bademciklerim şişti üzülmekten. Şimdi e sesi ile başlanıyor harf denilmiyor.
Baştan belirli bir düzen oturtmasakda olmuyor. Bu yıl oldukça zor geçecek. Çocuklara akıl ve sağlık ailelere bol sabir diliyorum.
Yasemin

iffetin günlüğü dedi ki...

aman çok şükür ben de kaşıntı başlamadı daha.benim dişlerim sızlıyor sinirden.her ödev yapışımızda bu el yazısını mecbur tutan yetkililere bol bol selam gönderiyorum.

ŞEKER dedi ki...

bu sene yeğenlerimden biri de ilkokula başladı. abim el yazısını ilk çıkartana çok kızıyor :) ilk günden 14 sayfa ödev vermişler. ciddi anlamda çıldırmak üzre ebeveynler. ben edebiyat öğretmeniyim ama ben bile desteklemiyorum :(

Asortik Krep dedi ki...

Bir sayfa ödevden fazlasına karşıyım.Çocuğu ve VELİYİ okuldan soğutuyor :))

Adsız dedi ki...

Bende o yoldan gectım cocuklar kasım sonu gıbı okumaya baslıyorlar. Kendınızı performans odevlerıne hazırlayın.

sey dedi ki...

Bana ailem hiç yardım etmemişti o konularda, bir tek babam adımı yazmayı göstermişti o kadar. Kendi kendime hiç zorlanmadan öğrendim. El yazısını ise çok sonra okula müfettiş gelip "bu çocuklar niye el yazısıyla yazmıyor" deyince öğrendik =)

YAVRU KUŞUN ANNESİ ANNEKUŞ(*YASEMİN*) dedi ki...

Hayatın genelinde olduğu gibi okul-eğitim konusunda da doyumsuz olduk.

Aslında eğitim değilde sınav kazanma konusunda diyelim.

Bütün çocuklar sınavda 100 alacak, okumaları süper olacak, ifadeleri harika.... Hiç fire olmayacak...

Herkes SBS den 500 alacak, üniversiteyi kazanacak....

Hedefler böyle olunca başlangıçlar da mecburen böyle oluyor.

Tek suçlu ve sorumlu öğretmenler olabilir mi hiç????!!!

ozlem dedi ki...

ben de 3 onemli ismin el yazilarinin bu yazida kullanilmasi fikrine bayildim.
konu masaya getirilirken bu kadar mi zarif, mulayim ama guclu bir yorum katilir yaziya, inceden inceden.

Nenoni dedi ki...

Bach ınki müziği gibi akıcı muhteşem ve bir o kadar da anlaşılmaz :))

Hâlet-i Ruhiyem dedi ki...

Çocuklara el yazısı öğretiyorsun ama kitapta el yazısı ile değil normal yazıyla yazılmış açıklamalar, konular var! Kaldı ki kaç basın yayın organı el yazısı ile basım, yayın yapıyor! Bunun açıklamasını bilen birileri varsa söyleyebilir mi?

eritrositbey dedi ki...

Niçin el yazısı konusnda şu makale bir fikir verebilir.

http://www.memurlar.net/common/documents/1207/niicin.doc

Adsız dedi ki...

http://www.memurlar.net/common/documents/1207/niicin.doc

İlginç, inanmak istiyorum...
ozlemkan