Pazartesi, Ağustos 02, 2010

T 9





Bugün başparmağında ağrı ve şişlik yakınması ile başvuran bir genç kıza parmağını zorlayıp zorlamadığını sordum.
Son zamanlarda erkek arkadaşımla biraz fazla mesajlaştık, ondan olabilir dedi.
“Ne kadar mesajlaştınız mesela?” dedim
“Günde 200-300 oluyordu ama artık azalttım, yazmıyorum” dedi




“Ne kadar azalttınız?” diye sordum
“Elliyi geçmez” dedi
“Bu kadar mesaj yazmak çok vakit almıyor mu?” diye sordum
“İki elimle ve T9’layazıyorum, daha pratik oluyor” dedi




“T9 nedir?” diye sordum
“Otomatik mesaj tamamlama. Mesela ‘baba’ yazmak için normalde 2 tuşuna 6 kez basmak gerekirken bu moda 4 kez basılıyor, baba çıkıyor” dedi ve anlamadığımı söyleyince telefonunu çıkartıp gösterdi. Telefon basılan tuşlara göre sık kullanılan kelimelerin içinden en olası sonucu getiriyormuş.
“Ya yanlış kelime gelirse?” dedim
“Sürekli yazdığımı kontrol edip yanlış olursa siliyorum” dedi




Başparmağındaki yakınmaların zorlanmaya bağlı olduğunu, bunun için bu parmaklarını kullanmamasını, ille de mesaj yazmak istiyorsa diğer parmakları ile yazmasını söyledim ve sağ elinin başparmağını dinlendirmek için atele aldım.

14 yorum:

BorNey dedi ki...

Parmakları iyi bile dayanmış.Günde 200-300 mesaj yazmak mı?Ben 2-3 tane de sıkılıyorum.Sıkılmayı geçtim.Yüz yüze konuşmak daha güzel değil midir?Gözlerinin içine bakarsın konuşurken.Daha gerçektir...

uzmanamator dedi ki...

Gördüğüm en ilginç hastanızdı bu

hemera-nyks dedi ki...

yuh o kadar ne konuşuyolar acaba :D sonrada hemencik ayrılıyolar büyüsü kalmıyo işin..

Hardy

Çağlar dedi ki...

Metro ve otobüste gençlerden bazısı bütün harfleri içeren dokunmatik ekranlı telefonlarda bile nümeratik klavyeyi kullandıklarını gördüm. Hatta telefonun yasak olduğu otobüslerde telefona bakmadan ceplerinde tuşlayanlar bile var. T9 benzeri bir uygulamayı OpenOffice yazı editörü Write kullanıyor. Kelimeleri yazarken daha önce kullanılan kelimeler öneri olarak geliyor.
Caglar
http://caglar.ca

Bucera dedi ki...

Bence bu gençlerin beyinlerini de atele almak lazım.Komut oradan geliyor parmak ne yapsın

Bucera dedi ki...

Bence bu gençlerin beyinlerini de atele almak lazım.Komut oradan geliyor parmak ne yapsın

ozlemp. dedi ki...

benim de bir T9 sorunum var sayilir. son aylarda acikca T9 ozelligi ile konusur oldum. huseyin diyecegim mesala, agzimdan hurriyet cikiyor. allah sonumu hayretsin!:)

Sihirlitorba dedi ki...

bloğunuzu gerçekten çok beğendim.anasayfada görünen bütün yazıları okudum...bundan sonra takipteyim inşaallah...

Büşra Bayram dedi ki...

hahahha ne insanlar var deyip aşağılamak isterdim fakat doğru! Ben de bir zamanlar çok mesaj çekiodum. bu bedava msjlar saolsun. Artık kontor yüklemiorm. içimdeki şeytan beni dürtmesin diye. benim de baş parmağım acımaya hatta bazen kitlenmeye başlamıştı

ümmühan dedi ki...

Gençlerin ortak sorunu bu, benm kardeşim de böyle, artık msj yazarken değil yazmazken bi tuhaf geliyor bana, tlfla parmağı bütünleşti :)

albatros dedi ki...

günde 300 mesaj* 100 karakter desek..Oooo, o parmak iyi dayanmış :)
Ben de masa başında klavye mouse ile sorun yaşamıştım. Meslek hastalığı diyebiliriz, o dönemde fark ettim ki, ergonomi okularda zorunlu ders olarak okutulmalı...

albatros dedi ki...

günde 300 mesaj* 100 karakter desek..Oooo, o parmak iyi dayanmış :)
Ben de masa başında klavye mouse ile sorun yaşamıştım. Meslek hastalığı diyebiliriz, o dönemde fark ettim ki, ergonomi okularda zorunlu ders olarak okutulmalı...

Deniz dedi ki...

insanlara ayda 5000 tane mesaj atma hakkı verirseniz, kullanmayınca israf yapmış gibi hissederler. günde 200'den 5bini geçiyor yine de. ben o rakamlara kimse ulaşamaz sanıyordum.

Narsistanbul dedi ki...

son 10 yılda toplam 10 mesaj yazdım mı acaba onu düşünüyorum şu an :)