Perşembe, Nisan 28, 2011

pazarcılık





Bugün yeni açılacak bir pazar yerinden tezgah almak isteyen bir pazarcı sağlık raporu için başvurdu.
“Ne kadar ödeniyor bir tezgah için?” diye sordum
“9 bin lira istiyorlar. 650 tezgah olduğunu düşünürseniz binanın parasını bizden alıyorlar” dedi
“Bir şeyi merak ediyorum: Semt pazarlarında çok fiyat farkı oluyor. Domates birinde 1 liraysa diğerinde 1,5 lira. Bu fark tezgah ücretinden mi kaynaklanıyor, yoksa başka bir sebebi mi var?” dedim



“Tezgah ücreti üç aşağı beş yukarı aynı. Zengin semtlerde aynı mal pahalı satılıyor, tamamen şişirme bir fiyat. Bir de ertesi gün pazar kurulup kurulmayacağı da akşam fiyatların ucuzlayıp ucuzlamayacağını belirler. Mesela ben malımı Cumartesi satamazsam Pazar satarım. Ama Pazar günü bitiremezsem akşam fiyatını indirip bitirmeye çalışırım, çünkü Pazartesi günü pazar kurulmuyor, mal bozulur” dedi.


2 yorum:

Mayni dedi ki...

üniversite zamanlarımda 2 hafta salıpazarında tezgah açtım. böyle zor bir meslek olamaz. akşam 4-5 gibi parmak uçlarım morarmıştı, şeker ye, çay söyle felan dedi yan tezgahtaki amca zamanla alışılıyormuş. tabi bir de mafyaları var öyle her yere tezgah açamıyorsun...özetle hayat çok zor

grand özgül termal dedi ki...

Doğru bende bu işi Eskişehir'de haftanın her günü bir semt pazarında 1 hafta yapmıştım tabi birde Eskişehir lüx semti olan Vişnelik'de de fiyatları tamamen oraya uyarlanmış zengin pazarı kuruluyordu onu unutmadan...