Perşembe, Mayıs 23, 2013

Kim milyoner olmak ister

If I Were A Rich Man by Fiddler On The Roof on Grooveshark


Bugün randevusuna geç kalan bir hasta 
"Kusura bakmayın İstanbul'daydım, Kim Milyoner olmak ister yarışmasına katıldım" dedi 
"Nasıl katılınıyor, zor oldu mu?" diye sordum 
"İnternet sitesinden öylesine form doldurmuştum. İki hafta sonra telefon edip çağırdılar. " dedi 
"Ne kadar kazandınız" diye sordum 
"Yarışamadım ki... Önce  260 kişiydik. Herkesle yarımşar dakika görüştüler. O arada tipine falan bakıyorlar. Sonra seçilenlere bir sınav yaptılar. Sorular bayağı zordu. Ben 20 sorudan 10 sını yapmışım, çok iyiymiş. Söylediklerine göre bu sınavı bilmediğin konuları tespit edip gerekirse o konulardan sormak için yapıyorlarmış. Sonra editör, yapımcı, yönetmen üç kadın bir daha görüşme yaptılar." dedi 
"Hepsi kadın mıydı?" diye böldüm 
"Evet hepsi tipik Nişantaşı kadınlarıydı. İnsanı hiç önemsemiyorlardı. Genelde öyle bir tavır vardı zaten. Makyözler mesela seni oturtuyorlar, hiç sormadan yüzünü boyuyorlar, pembe rujlar sürüyor, kafalarına göre nişan başı yapıyorlar. İtiraz edecek oldum, bu televizyon makyajı dediler. E bir milyon ikiyüzellli bin kişi başvurmuş, sırada bekleyen çok." dedi 



"Makyaj yaptıklarına göre seçildiniz yani" dedim 
"Evet sabah saat 9 da stüdyoda olmam söylendi. Format gereği mutlaka bir de yakının olması gerekiyormuş. İstanbul'dan bir arkadaşıma rica ettim, benimle geldi. Sabah bizi ayırdılar, yarışacak 19 kişi bir odada , yakınlar salonda izleyici olarak akşam sekize kadar bekledik. Bir haftalık programı toptan çekiyorlarmış" dedi 
"İçerde ne yaptınız o kadar saat? Yiyecek, içecek verdiler mi" diye sordum 
"Sohbet, muhabbet. İçerden sorular duyuluyordu, onlardan konuştuk. Başımızda editör vardı zaten. O sürekli bizi izleyip kimin katılacağına karar veriyordu. Bir de ilgimi çeken; herkes telefon jokeri için evde teşkilat kurmuş. Bilgisayarlar hoperlörler tanıdıklar hazır bekliyormuş. Editör de 'İsterseniz yakınlarınızın Google'da arama yapabilmesi için kelimeyi kodlayabilirsiniz' dedi. Yani onlar da bunu teşvik ediyorlardı. Öğleyin karavana verdiler, masada bisküvitler ve su vardı" dedi 




"Size sıra mı gelmedi?" diye sordum 
"Aslında bizim gurup pek başarılı değildi. Zaten hep şık, güzel ama tıntın gençleri seçmişler. 40 yaşının üstünde 2-3 kişi vardı. Çoğu bir milyara varmadan elendi böylece 20 kişiden 14'i yarışabildi. Bir kişi 125 milyar kazanınca 'Artık para vermezler' dediler, çünkü her gün vermeye razı oldukları belli bir miktar varmış." dedi 
"Kenan Işık'ı gördünüz mü?" diye sordum 



"O geleceği zaman büyük olay oluyor Kenan Bey geliyor kaçılın diye koridorlar boşaltılıyor. Emekli polis gibi bir koruması var onunla geziyor, kimseyle konuşmadı." dedi 
"Kalan 6 kişi bir dahakine çağrılmıyor muymuş?" dedim 
"Hayır her hafta taze 250 kişi çağırıyorlarmış. Harcadığımız para ve zamana yazık oldu.  Editör bizi uğurlarken 'Nasibinizde varsa mutlaka yine çağrılırsınız' dedi, yani kendilerini ilahi bir güç olarak görüyorlar." dedi

17 yorum:

Keşke Gerçek Olsa dedi ki...

Çok ilginç olmakla beraber ,hiç şaşırmadım!

güz dedi ki...

Bana da ilginç geldi ama daha da tiksinç olabileceklerini düşünmüştüm ne yazık ki hele Kenan Işık ın o tavırları artık o kadar irite ediyor ki beni anlatamam. Oynadığı bir rol aslında o sunucu olma durumu böyle düşünüp daha sakin olmaya çalışıyorum ama buna rağmen insanları aşağılar bakışlarını görmezden gelemiyorum. Yazık

Alper Sağlam dedi ki...

Ülkemizde yayınlanan yarışmalara hiçbir zaman itibar etmedim. Başta kurukahveci acun efendinin programları dahil hepsi faso fiso.. Zamanında BBG vardı 5. yarışmaydı yanlış hatırlamıyorsam Viken diye bir yarışmacı vardı. İlk başlarda iyi başlamış ve sonradan oyları düşmeye başlamıştı ki genelde zirveyi kaptıranlar oyları düşmeye başlamışsa birinci olamıyorlar. Bir arkadaşım gelip ya bunları boşuna izliyorsun be güzel kardeşim bu yarışmayı zaten Viken kazanacak hiç seyretme dedi. Önce şaşırdım tabi nasıl bu kadar emin olabiliyor? Önceden birincinin belirlenmesi mümkün mü? Neyse gel gelelim yarışmayı sonunda Viken kazandı :) tabi ki tesadüf olabilir, tahmin etmiş olabilir, sallamış olabilir.. fakat bu ve bunun gibi örnekler o kadar çok ki artık bunların hepsine de tesadüf demek saçmalıktan başka bir şey değil...

rahat yazar dedi ki...

bana da çok yapay geliyor yarışmacıların bazıları hele çok karikatürize.

Harun dedi ki...

Ek Bilgi: Görsellerdeki 'Büyükbaş hayvanlar hangi ismle anılır.' sorusunu yanıtlayan arkadşaın blog yazısına da şuradan erişebilirsiniz. http://kardelenbasak.blogspot.com/2013/04/henuz-meslegime-baslamadan-hem-de.html

serdar dedi ki...

Uzun bir aradan sonra yazınızı okuma oldukça keyf verdi.

Yazının içeriğini okudukça gerçeklerin acı olduğunu hissettim. Ben şimdi bu yarışmayı nasıl izleyeceğim :S

Unknown dedi ki...

Kazananlara da paralarının verilmediğine dair haberler duyuyoruz sık sık.

dilsizmütercim dedi ki...

Post-modern gönüllü kölelik örneklerinden biri de bu sanırım. Çok yazık. Paylaşım için teşekkürler.

Başak dedi ki...

Bazı yarışmalar saçma sapan geliyordu...Bunu önemsiyorsun bilgiye dayalı diye ne tuhafmış...

Unknown dedi ki...

annem sürekli katıl katıl diyordu.Katıldım:Bu sefer de neden sizi aramıyorlar ? Söylenmeye başladı.Şimdilerde :Ben katılacağım.Sizden hayır yok:D diyor...
Ben de beklerim.bahceperim.blogspot.com

akunsacan dedi ki...

Ekranın görünmeyen yüzü resmen rezillikmiş. Gerçi görünen yüzünde de pek bir hayır yok.

Seyyah Aile dedi ki...

Merhabalar;
Çok hoş bir blogun var. İyiki keşfetmişim, hemen takibe aldım seni. 2420. benim :)Sıkı bir takipçiyimdir,Her zaman görüşelim. Bana da beklerim,
İyi bayramlar
Sevgiler
Beyaz Sır
whiteglaze.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Bence her şeyin gorunmeyen yüzü traji komiktir. www.bebegimhersey.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Bu arada ben de beklerim bloguma yayımladığım yayınlarda bir doktor olarak yorumlarınız çok onur verici olurdu. Izlemek isterseniz www.bebegimhersey.blogspot.com Bu arada profil yazınıza bayıldım, the timesın bir köşe yazısını anımsattı, hatta nerdeyse aynısı. Bayıldım. Bir gazeteci olarak kaydettim. Sevgiler.

Cessie dedi ki...

Oysa çok da beyefendi biri gibi görünüyordu. Ah hayallerim yıkıldı.

Kim Milyoner dedi ki...

merhaba harika bir blog yapmışsınız, ellerinize sağlık. bu yazıyı milyoner yarışması hakkında blog yaparken buldum, iyi ki de bulmuşum... yayınlamamızda sakınca yoktur umarım... (http://milyoneryarismasi.wordpress.com/2013/10/05/hic-sormadan-yuzunu-boyuyorlar-pembe-rujlar-suruyorlar/)
hastanız da siz de çok güzel anlatmışsınız, bu arada ben de henüz paramı alamadım :(

Unknown dedi ki...

vay be. işin aslı göründüğü gibi değilmiş meğerse. babam da çağırılmadı zaten